sunnuntaina, helmikuuta 12, 2006

Avaruushiiruli

Enpäs ole hyvin pitkään aikaan tuntenut tuollaista pelkoa, jota tunsin kotimatkalla. Minä vähän pelkään irtoilevia suuria koiria ja kotimatkalla kohtasin bullterrierin ilman omistajaa. Ensiksi kävelin ihan vain rauhassa omissa ajatuksissani, kunnes aloin kuulostelemaan jostain kantautuvaa rapinaa. Käänsin katseeni vasemmalle ja siellä minua katseli valkea koira. Laiton rivakkaammin jalkaa toisen eteen, enkä uskaltanut katsoa taakseni, jos hän olisi tulkinnut sen vinkiksi seurata minua. Kulman taakse päästyäni uskalsin tarkistaa ettei hän jolkotellut perässäni. Ei hän näyttänyt mitenkään vihaiselta paremminkin eksyneeltä. Minulle on vain jäänyt vähän kammoja niistä 12 susikoirasta, jotka ajoivat minua takaa kun olin alle kymmenen ikäinen ja sen tähden pelkäsin tuota eksynyttä yksilöä. Toivottavasti omistaja on löytänyt hänet.

Ikkunalaudalla on avaruushiiri, joka vaihtaapi koko ajan väriä. Aika älytön. Sininen,punainen, keltainen, purppura, vihreä....

Minua voi nyt kysyä mukaan luistelemaan. Luistimet on huippu kunnossa ja vanha jääpallomaila odottaa lyöntejä. Pallojakin on kaksi. Kiitokset isukille. En kyllä varmaan osaa enää edes luistella...pitäisköhän hankkia punainen Jofa-kypärä:)