keskiviikkona, marraskuuta 09, 2005

Akvaarioelämää

Tänään huomasin, että minulla ei juuri koskaan ole kiire.Päivät ovat lepposia ja harvoin on sellaista suunniteltuna, josta ei hieman voisi joustaa. Sen täytyy tarkoittaa sitä, että minulla on juuri sopivasti hommeleita elossani tai sitten olen vaan todella hyvä "unohtamaan" tekemättömät asiat. Tottahan on kyllä, että ikäviä asioita lykkään liiaksikin, kuten nyt tuota matematiikan harjoittelua.

Olen myös huomannut, että vietän muuten aika paljon aikaa itsekseni, mutta ei se ole ollenkaan huono juttu. Minusta on mukavaa sysytellä kynttilöitä kammariini ja vaikka tutkiskella kätköjäni tai ihan vaan olla ja kuunnella musiikkia. Viime aikoina olen kyllä viettänyt aikaa täällä tietskaripisteessäkin, mutta kynttilät palavat täälläkin. Enkä minä kyllä pistä hanttin, jos joku pyörii kanssani ja välillä ottaa vaikka tanssiaskeleita. Puolen vuoden aikana olen kyllä tavannut uskomattoman paljon uusia ihmisiä, uusia loistavia ihmisiä.

Heräsin aamuun aikaisin ja laitoin mustaa pyykkiä pyörimään. Kahvia tuli keitettyä vahingossa 5 kuppia, koska entiset vedet olivat jääneet pannuun. Joku oli päättänyt siis jättää kahvinsa keittämättä, enkä minä huomannut kiinittää huomiota vesisäiliöön. En siis ennen kuin se yhtäkkiä näytti viittä. Kone pyöritti vaatteitani yläkerrassa ja Koon keittiössä tuoksui aamuleipä. Sekoleipää leipasin, koska hiiva ja maito olivat menossa vanhaksi. Taikinaan heittelin alkioita, siemeniä, leseitä ja jauhoja ja hymyjä. Siitä tuli ihan hyvää. Pistin pakkaseen osan ja osa meni Aarteen arkkuun.

Kohta lähden vasta pumpatulla (hmm) Mintulla Madetojansalille kuuntelemaan V-M Loiria. Istun seitsemännessä rivissä ja ilolla sinne menen.Kuuntelen häntä, jonka laulua en aikaisemmin ole kuullut. Paitsi ratiossa.

Huomenna koulussa saan leipää. Porkkanaleipää saa vastaamalla kyselyyn:), joka tipahtaa luukustani kenties jo tänä iltana. Mutta hei, nyt menen laittamaan itseni valmiiksi. Talvikengät on lankattu ja pinkkisaappaatkin puhdistettu viime viikkoisista roiskeista. Kotihousut taidan todellakin vaihtaa. Äidin ysäriverskat eivät ole aivan tämän illan konserttia varten. Privaatit konsertit ovat sitten asia erikseen.