maanantaina, joulukuuta 26, 2005

Pään pienentyminen

Pääni pienenee sitä mukaa kun jokin etenee poskionteloissa. Tai siis pelkkä liike ei saa päätäni pienentymään, mutta jos liike on tarpeeksi voimakas työntämään suurentavan massan ulos, niin silloin...pääni pienenee. Mukava ja samalla epämiellyttävä tunne. Olen ollut naatti ja siponei ja toivon, että pääni pienentyminen saisi aikaan myös energian lisääntymistä.
Tänään on Tapani ja minä juon kahvia tietokoneen edessä. En uskalla istua keittiön päydän ääreen, koska sitä koristaa valkea joululiina ja minusta tuntuu, että sen likaamisen vaaraa piilee voimakkaana näin aamusella. ja jos se likaantuisi, niin HUI!!! Ei minua tosin yhtään pelota, että kaadan maitokahvini näppäimistölle, muttaTuo liina taitaa olla jonkinlainen mörkö minulle.
HL ei ole kotona. Ei ollut yötäkään. Läksivät eilen porukalla vaihtamaan kuulumisia varmaan gölgin äärelle, joo niin varmaan:) Minä jäin Pihlajatielle, porisin vielä hetken Keijun kanssa ja saatoin hänet Rytikariin. Palasin ja katselin leffaa Äitini kanssa. Join mineraalivettä ja napostelin lakua.Isukku laittoi päätä tyynyyn jo kahdeksan aikaan, en ehtinyt toivottaa hyvää yötä.Ennen Keijun tuloa minulla oli mielessä tooosi hyvä idea, että hyppään seuraavaan junaan, joka viilettää etelään. Se tuntui niin hyvältä idealta!Innostuin. En ajatellut mitään muuta. Mutta ihan hyvä kait etten hypänny, koska flunssaisena en olisi ehkä kuitenkaan jaksanut kovin ilakoida.
Pukki toi lahjoja, Olin ilmeisesti ollut hyvinkin kilttinä. Sain keittiövälineitä mukeista munakelloon ja lasagnevuoasta essuun. Pukki toi myös PMMP:n levyn, kalenterin uudelle vuodelle, sukat ja jotain muuta mukavaa. Aattona kävelin ulkona auraamattomilla teilla 50 minuuttia, enkä törmännyt muihin. Kukaan ei liikkunut ulkosalla. Lunta tuli koko ajan enemmän ja enemmän ja se kenties verotti ulkoilijoita aaton lisäksi. Isukki kävi putsailemassa tonttuaan moneen otteeseen, koska sen silmät meinasivat muurautua umpeen ja täytyyhän tontun sentään nähdä, jos meinaa kököttää koko talven samassa paikassa.
Kitara soi läppärin kautta ja minulla on hyvä mieli. Nyt olen yksin kotona. On rauhallista... Iltapäivällä tapaan ihmisiä ja heidän joukossaan on myös pieni, söpö menninkäis-tyttö. Kiva kuulla millaisia leikkejä hän on ulkona leikkinyt ja kuinka joulujuhlassa laulanut sekä tietysti mitä Pukki hänelle toi.