perjantaina, huhtikuuta 21, 2006

Armas aurinko

AIVAN IHANA ILIMA! Kaikki ulos! Avasin takaoven ja näin kevään ensimmäisen perhosen. Minua hymyilyttää kovasti. Mieli on iloinen. Hyvin iloinen.

Minun takapuoli on hieman hellänä, koska eilen hurjastelin Mintulla, joka on ollut talvitelolla aika kauan. Olenhan minä hänet jo valjastanut ja ajanut hänellä, mutta en noin "pitkää" matkaa kuin eilen. Ajoin kyllä ihan hurjaa vauhtia. Viime kesänä rikki menneet vaihteet ovat jäykistäneet hänen niveliään ja se tekee polkemisesta aika raskasta. Se oli nimittäin kolmosvaihe , joka jäi paikoilleen. Kyllä hänet on saatava pyöräsairaalaan. Onneksi kukaan ei vienyt häntä viime yönä, koska hän vietti sen kadulla. Minulla ei ollutkaan avainta takapihallemme, joten jouduin jättämään hänet apoteekin eteen. Aamulla mietin heti hänen kohtaloaan.

Tekisi mieli vaan istuskella kameleiden kanssa ulkona ja antaa auringon lämmitää. Yllätyin kyllä tuosta lämmön määrästä. Kävin palautamassa avaimen Aarteelle ja varauduin palellukseen, koska en laittanut villistä päälle, mutta päinvastoin minun olikin kuuma!

Lähden taas matkalle. Kohteena on Piisivalkeantie, joka sijaitsee Rovaniemellä. Tänään katselen Eläimellistä Menoa!