maanantaina, huhtikuuta 30, 2007

suuttumus

Mulle suuttumus ja viha on aika vaikeasti käsiteltäviä tunteita. Miksi onni ja ilo on niin paljon helpompaa ja oikeutetumpaa. Toisaalta onhan se vain hyvä. Onneksi iloa voi tuntea miettimättä sitä sen enempäämja onneksi tunnen iloa enemmän. Vihaan harvoin, en juuri koskaan. Viha on niin vahva sana ja harkitsen kyllä tarkkaan sen käyttöä, paitsi jos kyse on laiskoista luteista tai hiuksista ruoassa. Viha ihmisiä kohtaan on jotenkin niin lopullisen kuulosta. Minulle siis. Viha ja suuttumus on kuitenkin oikeutettuja tunteita ja hyviä tunteita oikeassa tilanteessa, mutta mistä ihmeestä tietää milloin on oikeutettua olla suuttunut. Minusta tuntuu niin usein, että ei ole oikeutettua. Minun pitäisi varmaan mennä jonnekin suuttumis-terapiaan. En minä kyllä usein suutu, mutta..

En minä nyt ole suuttunut:)