sunnuntaina, toukokuuta 13, 2007

Unta

"Kun ihminen ei saa unta, aivojen ns. "unikeskus" ei pysty voittamaan syvällä ydinjatkoksessa olevan ns. "valvekeskuksen" liiallista aktiivisuutta silloin kun normaalin vuorokausirytmin mukaan nukahtamisen pitäisi tapahtua." Minun unikeskus ei ole kyennyt voittamaan liiallista aktiivisuuttani ja olenkin viime aikoina ollut usein hereillä silloin kun minun tulisi nukkua. Se on varmasti johtunut rasituksesta, joka alkaa nyt toivottavasti hellittää. Viime yönä minä nukuin. Eilen minä nukuin kahdet päiväunet ja oikeastaan musta tuntuu, että olin unessa koko pitkän päivän. Mitä eilen oikeastaan tapahtui. Kuka voitti Euroviisut, kenet kohtaamme loppuottelussa, onko loppuottelu tänään, satoiko eilen vai paistoiko? Tänään heräsin 11.50, joka tarkoittaa, että nukuin miltei 11 tuntia! Nyt on vähän pöhkö olo, mutta huomenna toivottavasti sellainen virkeä ja pirtsakka olotila. Viikonalussa olisi tiedossa puutarhaterapiaa. Ihana upottaa kätöset viileään multaan ja olla vaan.

Nyt menen katsomaan miltä maailma näyttää.